Aither je odborný elektronický časopis zařazený do databází ERIH+ a Scopus. Je vydáván Filozofickou fakultou Univerzity Palackého v Olomouci ve spolupráci s Filosofickým ústavem Akademie věd ČR. Vychází dvakrát ročně. Každé druhé číslo je mezinárodní (International Issue) a jsou v něm publikovány cizojazyčné články (především v angličtině, ale i v němčině a francouzštině). Časopis je registrován pod číslem ISSN 1803-7860.
Na úvodní straně naleznete nejnovější mezinárodní číslo, nejnovější české číslo najdete v archivu.
Aither 17/2017:32-47 | DOI: 10.5507/aither.2017.002
Aristotle's opinions are controversial in at least a triple sense. First, we have in mind his editing of and commenting on Poetics. Second, we may see his work as part of a polemic with his contemporaries with whom he did not agree with over the evaluation of tragic poetry. Third, his work is controversial because of the method Aristotle employed and the results he obtained with this method. In this paper the focus will be on the third point, especially on Aristotle's alleged or real interpretation of tragedy as a text and on the possible reasons for his seeming or deliberate underappreciation of tragedy as performance or spectacle (ὄψις). In the final part a sketch will be provided of the breakup with Aristotle's legacy by means of the example of Oliver Taplin and David Wiles, as well as new methodological approaches to ancient Greek tragedy, which go far beyond Aristotle.
Zveřejněno: 30. březen 2017 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.